Ridningen idag och igår

Igår så red jag för st engång på förmiddagen  innan skolan och sen en gång på kvällen klockan åtta. Sessan red jag i ridhuset som ionsdags och la fokus på skolor och skänkelvikningar på diagonaler och längs spåret. Red skolor trav men även en hel del galopp öppnor längs spåret och sen sluta på diagonalen. Efter det när ja tyckte att det vart bra så skrittade jag ut. Hon var jättefin hela tiden men lite snabb i takten.
Cappuchino red jag sen på kvällen, han var fin men galoppen vaart svår då han vart stressad av alla andra men det är så mycket bättre än förut, har int ridit han på ett tag så det var jättekul. När vi red så varierade vi mellan spåret och innan för och jag varierade ställnigen till höger sen till vänster osv, la även in volter lite här och var så han slappnade av och bromsade upp. Jag var jättenöjd och han var svettig efter lektionen :)).
Idag red Sessan efter skolan hon var fin men lite mer på idag så jag bestämde mig för att rida öppnor i galopp sen trav massa volter osv sen trav öppnor och galopp volter. Sen bara i tra och bara i galopp (kan vissa sen :)). Efter ett tag kom Annie in och kollade lite när jag red fick massa tips eftersomatt hon inte tog förhållingarna hela tiden. Efter att jag ridit lite med hennes hjälp blev det bättre och Sessan vart super fin, redan från början var hon loss. :)).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hannah Smith

Satsande dressyr ryttare med mål att rida och ta medalj på sm.

RSS 2.0